07 AM | 20 Apr

Hogyan működik együtt a marketing és a kaszinó?

Manapság mindenki járt már olyan weboldalon, ahol különböző reklámokkal, hirdetésekkel lehetett találkozni. A marketing ezen formája igen népszerű a vállalkozások üzemeltetői körében, ugyanis kis erőfeszítéssel igen nagy sikereket érhetnek el. Nincs másra szükség bizonyos összeg mellett, csak egy hirdetés alapra, egy, a saját weboldalára vezető linkre és potenciális hirdető jelöltekre. Ezt a hirdetési lehetőséget szokták kihasználni a kaszinókat üzemeltetők is, többek között ezt alkalmazza az ingyenes pörgetések weboldal is. Ezzel a módszerrel tudnak a lehető legrövidebb idő alatt a lehető legtöbb játékost „becserkészni”, és talán a hirdetések fajáti közül még ez tekinthető ár érték arányban a legkifizetődőbbnek is!

Hogyan is működik a linkmarketing? Ezt a fajta reklámozási módot affiliate marketingnek nevezzük, amikor létrejön egy megállapodás egy kereskedő (jelen esetben a kaszinó üzemeltetője) és egy/több weboldal üzemeltetője között. Amikor a kaszinó üzemeltetője úgy dönt, hogy szüksége van egy kis népszerűsítésre, létrehoz egy affiliate marketing programot, ezzel teret adva másoknak a kaszinó reklámozására. A cég minden partnerének, aki ezeket a hirdetéseket közzé teszi a weboldalán, egyedi azonosító kódot ad, melyet használni kell a weboldalán közzé tett hirdetés linkjében, ezzel is biztosítva annak lehetőségét, hogy a későbbiekben be tudják azonosítani, hogy ki is „küldte” a vevőt a weboldalra. Cserébe a kereskedő partner jutalékot fizet a hirdetőnek minden sikeres eladás után vagy minden feliratkozás, regisztráció után. 

Ezt a módszert nevezzük PPA (Pay Per Action) hirdetési formának, ugyanis akkor lát pénzt a hirdető weboldal tulajdonosa a hirdetésből, ha a célzott személy egy adott feladatot végrehajt. Teljes mértékben a kaszinó üzemeltetőjén múlik, hogy minden alkalommal fizet-e jutalékot, ha igen akkor mekkora összeget hajlandó kifizetni (a bevételnek hány százalékát, vagy éppen átalánydíjat hajlandó csak fizetni). Ezek a feltételek előzetes megbeszélés alapját képezik. Ez a módszer igen hatékony hirdetési forma, egyetlen hátránya, hogy a bevétel bizonyos százalékát ki kell fizetni a hirdető partnereknek, viszont cserébe jóval több látogató, potenciális játékos jelölt jelenik meg az oldalon, mint amennyi hirdetés nélkül vagy más hirdetési forma segítségével jelenne meg. Ezeken kívül számos előnnyel bír még, többek között: több weboldalon futtathat a kaszinó üzemeltetője hirdetést korlátlan mennyiségben, a felvállalt kockázat minimális, ugyanis csak a tényleges tranzakciókért kell fizetnie. Ahogy már korábban említettük, arról is a hirdető dönthet, hogy már az átkattintásért is fizet, vagy csak a regisztrációért, feliratkozásért, vagy csak azokért a látogatókért, akik igénybe veszik a kaszinó játékait, tehát meg is rendelik a szolgáltatást.

A másik hatékony marketing fogás a kaszinók üzemeltetésénél a különböző bónuszok. Több formája létezik ezeknek a bónuszoknak:

  1. a befizetési („signup”) bónusz új játékosok részére, amint megejtik első befizetésüket a kaszinóban.
  2. a készpénz bónusz, amely a legáltalánosabb az online kaszinók körében. Ehhez akkor jut hozzá a játékos, amikor teljesítette az előírt feltételeket a bónusz megszerzéséhez.
  3. a ragadós bónusz, mellyel lehet fogadni, viszont nem lehet az online számláról készpénzben kivenni. Itt is vannak feltételek a bónusz megszerzéséhez.
  4. Visszafizetési bónusz, mely az elvesztett tétek után járhat. A játékos a veszteségeinek egy részét ilyen bónusz formájában kaphatja vissza.

Ezek azok a taktikák, stratégiák, melyeket általában alkalmazni szoktak az online kaszinók sikereik elérése érdekében. Amire azonban figyelni kell: milyen célközönség legyen érintett a hirdetés megjelenítésekor?! Mivel Magyarországon 18 éven aluliak nem játszhatnak szerencsejátékot (totót, lottót, nyerőgépes játékokat, tippmixet, kaszinó játékokat, stb.), ezért ezek a hirdetési formák kiskorúaknak szánt oldalakon nem szabad, hogy megjelenjenek. Ennek figyelembe vételével kell kiválasztani a hirdető weboldalt, aki képviseli majd a kaszinó üzemeltetőjét.